8.ariketa : Publizitate sexista

22 05 2009

Publizitate sexistarik egiten al da gaur egun? Ohikoa da? Erraz igartzen diogu? Klasean ikusitako 15 iragarkiak Emakundek proposatzen dituen publizitate sexista antzemateko irizpideekin elkartu ditugu.

Emakundek, publizitateari ekiten dioten elkarte desberdinei laguntza eskeintzen die, sexismoa ezabatzeko iragarien mundutik. pauta batzuk jarraitzeko baliabideak ematen dira eta hauek sexuen arteko berdintasuna baino ez du bilatzen.Gehienbat emakumearen irudiaren erabilpen desegokian zentratzen dira. Urteetan zehar emakumea sukaldeko produktuak saltzeko erabili izan ohi zelako. Gaur egun gauzak aldatzen doaz baina oraindik ere badira, emakumea sukaldera lotuta izten duen publizitatea. Era berean emakumearen erabilpen sexuala ere ohitura bilakatu zan bere gorputzeko atalak inolako arrazoirik gabe erakutziz.

Debekatuta egon arren publizitate sexista egiten dela salatuko dute ( Berrian aurkitu dudan berri bat).

Gallina Blanca: Iragarki hau nahiko neutor dela esan daiteke ez dagoelako desberdintasunik gizon eta emakumearen artean

LMN frskagarria: Umorearen aldeko apostua da , eta ez du emakumea leku txarrean uzten , hau ere neutroa dela esan dezakegu.

Simyo: Sexista puntu bat duela esan ahal da. Katelak erakusteko orduan, emakume bi agertzen dira inolako funtziorik gabe. Beren gorputza erakustea baino. Emakumea gizonaren subordinatu moduan agertzen da.
Euskaltel: Ez dago sexismo ikuturik. Sexu atala azaltzeko bi intsekturen laguntzaz egiten dute , eta sortu litezkeen arazo sexistak ezabatzen ditu.

Orangina: Sexismo ikutua dago, baina beste modu batean azalduta, emakumeen arteko erlazioa azaltzen du, euren arteko ezinikusia erakusten digu. Baita emakumea eropa gutxirekin eta sensualki erakusten du inolako arrazonamendu barik.

Caja Granada: Iragarki honek ordea ez du sexismoari buruz ezer jakin nahi eta erabateko neutraltasunaz baliatzen da.

Chanel. Neutora dela esan dezakegu . Nahiz eta maitasun historio bat kontatu eta sexista izateko erreza izan, erabateko sexismoa ez agertzea lortzen du.

Coca Cola : Neutroa, Canal +: Neutroa , Trina: Neutroa

Bancaja: Sexismorik ez dago , baina biolentzia erabiltzen dela esan dezakegu. Baina olan da ere, modu dibertigarri batean eiten du eta gainera jipoitutakoak gizonak dira, ez deien egon inolako konotazio sexistarik.

Magnum: publizitate sexustaren erabilpena egiten du, bai gizona eta bai emakumearen edertasunaz baliatuz eta berien gorputzak baliatuz. Desiatzeko moduan jartzen ditu beraien produktuarekin identifikatu ahal izateko.

Pascual: Emakumearen papera, erosektak egitea, umea zaintzea eta etxeko lanak egitea dela iradokitzen digu. hirurak iragarki berean.

land roveratt00000



Acciones

Information

Deja un comentario